B2b E-İhracat Nedir, Nasıl Yapılır?

Firmaların gerçekleştirdiği ticaret faaliyetleri, büyük bir hızla internet üzerine kayıyor. Dünyada giderek artan e-ticaret hacmi, ülkemizde de büyümesini sürdürüyor. Hepsiburada, Trendyol, N11 gibi Pazar yerlerinin sayısı artacak ve pazarın daha yüksek büyüklüklere ulaşacağı bir gerçek olarak karşımızda duruyor. Bu yönde bir hareket görülürken, devlet teşviği ile e-ihracat yapısının da önü açılıyor. Artık firmaların yapacağı satışlar uluslararası bir boyut kazanacak ve Türk firmaları e-ihracat avantajlarını kullanarak daha yüksek gelirleri ihracat yaparak gerçekleştirebilecek. 

Elbette bu yapıya en hızlı uyum sağlayan, B2B (Business to Business) yani bir firmadan diğer bir firmaya yapılan e-ticaret iş modeline geçen veya e-ihracat için gerekli alt yapıyı oluşturan firmalar daha avantajlı duruma geçecekler. B2B kullananlar tedarikçileri, bayileri ve müşterileri ile iş süreçlerini anlık ve etkin bir şekilde yönetme olanağı elde edecekler ve e-ihracat için daha güçlü bir altyapıya sahip olabileceklerdir.

B2B (Business to Business) Neler Sağlıyor?

B2B yazılımları ile ilişkide bulunduğunuz tüm diğer işletmeleri, tedarikçileri, satış yaptığınız diğer firmaları, müşterileri tek bir web sitesi üzerinden yönetme olanağı elde edebiliyorsunuz. Bu yapıyı global çapta firmalar ile dahi genişletme olanağınız bulunuyor. E-ihracat çalışmalarında bu yapı oldukça avantaj getiriyor. Binlerle veya milyonlarla ifade edilen ürün gamı sahibi dahi olsanız, bunların birada tutularak alınıp-satıldığı bir portal kullanmaya başlıyorsunuz. Yerel yada global çaptaki satıcı firmalar, B2B e-ticaret platformunda buluşarak, sergilenen ürün yada hizmetlere ulaşabiliyor. 

Bu yapı sayesinde de ürünler ve hizmetler için fiyat sunma, teklif alıp-verme gibi işlemler oldukça kolay biçimde yapılarak ticaretin hızlı biçimde gerçekleşmesi sağlanıyor. Anlık avantajlı fiyatları yakalayabilir, stok durumuna bağlı olarak kampanyaları düzenleyebilir, hızlı müşteri ve ürün bulma avantajını elde edebilirsiniz. B2B ile; aracı ihtiyacı duymadan bilgiye ve ürüne rahat ulaşabilir, müşteri taleplerinden daha hızlı haber alıp değerlendirebilir, tedarikçi seçiminde daha geniş seçeneklere sahip olabilir, ürünlerin pazara sunumunu ve takibini kolaylaştırabilirsiniz.

E-İhracat Nedir?

E-ticaret için genel olarak hedeflenen pazar yurt içindeki müşteriler olurken, e-ihracat ile hedeflenen müşteriler yurtdışında bulunur. E-iracat için de, herhangi bir ürün ya da hizmeti yurtdışında bulunan müşteriye satılması işlemi biçiminde tanım yapılabilir ve satış noktası internet ortamıdır. Bu ticaretin internet üzerinden gerçekleşmesi E-ihracat olarak ifade edilir. Ürün yada hizmetlerinizin internet üzerinden dijital ortamda yurtdışına satılması ile e-ihracat yapmış olursunuz. Her ne kadar günümüzde de e-ihracat için bazı koşullar bulunsa bile, bir 10 yıl kadar öncesine göre oldukça kolaylaşmıştır. 

Yerel bir firmanın e-ticaret sitesinden e-ihracata yönelmesi; uluslararası taşımacılık sektörünün gelişmesi, ödeme yöntemlerinin globalleşmesi gibi etkenlerle daha kolay hale geldi. E-ticaretin yaygın hale gelmesi ile dünyanın dört bir yanına ürün satmak ya da oradaki pazarlardan ürün almak son derece basit hale geldi. Özellikle Amazon- EBay gibi uluslararası pazar yerlerine giren firmaların e-ihracat imkanlarıyla birçok girişimci, bu yönde çalışma yürüterek kazançlı bir iş modeline geçiş yapmaya başladı. Devlet teşvikleri de bu yönde daha fazla girişimcinin ortaya çıkmasını sağladı.

E-İhracat İçin Neler Gerekir?

Bir devlet teşviği ile e-ihracat faaliyetlerini önü açıldı. Girişimciler, Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan “İhracat Genelgesi” üzerinde yapılan değişiklik ile resmen kabul edilen yapıyla bu imkanı elde etti. Klasik anlamda bir firmanın ihracat yapabilmesi için, İhracatçılar Birliği kaydı bulunması ve gümrük müşavirliği firması ile çalışma yürütmesi gerekir. 

Ancak yurtdışına satışını gerçekleştireceğiniz ürün, 300 KG ağırlığı ve tüm vergiler dahil 15.000 Euro tutarındaki bedeli geçmiyorsa bu zorunluluk ortadan kalkıyor. Mikro ihracat olarak görülen bu şartlardaki satışlarınız ile yurtdışına ürün satabiliyorsunuz. Bu yol, küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin e-ihracat yapabilmek için önündeki engeli ortadan kaldırıyor. Bürokratik engellerin kalkması demek, e-ihracat ile dünya pazarlarına ulaşabilmek anlamına geliyor. Uygulamaya giren bu mevzuat ile binlerce işletme, ekstra bir prosedüre tabi tutulmadan ürünlerini yurtdışına e-ihracat ile satma olanağı elde etti.

E-ticaret faaliyeti yürüten her kurumun fatura kesmesi zorunlu olduğundan firma olması şarttır. Bu sebeple de e-ihracat yapacak olan firmaların, vergi açılışı bildiriminde bulunması şarttır. Maliye sistemine girmeyen ve vergi bildiriminde bulunmayan gerçek kişilerin e-ihracat yapması yasaktır ve yapılması bazı cezaları beraberinde getirir. E-Ticaret gümrük beyannamesi ile yapılacak çalışmalar bir hayli kolay hale getirilebilir. Yurt dışına satışı yapılan ürün, satış yapılan ülkenin gümrük noktasından ülkeye girer. İnsanların ülkeye girişte kullandığı pasaport olduğu gibi, ürünlerinde pasaportları olur. Bu pasaporta gümrük beyannamesi denir. 

Gerçekleşecek e-ihracat işlemleri için, gümrük işlemlerinin masraflarını düşürmek ve gümrüklerde kalma süresini azaltmak için kullanılan beyanname sistemine de “ETGB” yani “E-ticaret Gümrük Beyannamesi” adı verilmektedir. Satışta gerekli olan bu E-Ticaret Gümrük Beyannamesi, kargo firmaları tarafından düzenlenir. Herhangi bir aracı firma ile anlaşmak zorunda kalmadan, sanki yurt içindeki bir müşteriye ürün satıyormuş gibi yetkili bir kargo firmasına ürününüzü teslim etmenizle satışı gerçekleştirebilirsiniz. Bu nedenle yetkili kargo firmaları ile çalışmalı, adınıza ETGB düzenleme olanağı olan kargo firmalarına yönelmeli ve resmi mercilere gönderilmesini sağlamalısınız.

E-ihracat Avantajları

  • Farklı ülkelerde lojistik operasyonlarınız olmasa bile satışlarını yapabilirsiniz. Kargo firması bunu sizin için yapacak ve siz e-ihracat ile sadece internet kullanılarak satışı gerçekleştirebileceksiniz.
  • Gerçekleşen satışlarda ödemeler, döviz cinsinden alınır ve bu durum kur dalgalanmalarından olumsuz etkilenmenizin önüne geçer.
  • E-ihracat ile klasik ihracatın aksine bazı yatırımları, ihracat giderlerini ve konşimento prosedürlerini atlamış olursunuz.
  • E-ihracat, klasik ihracata göre fiyat açısından daha hafif ürünlerle yapılır. Bu durum sevkiyat esnasındaki olası sorunlarda göreceğiniz zarar daha az olur. Birkaç yüz dolar değerinde ürünün kargoda zarar görmesini çok daha kolay tolere edebilirsiniz.
  • Yurtdışı satışı için elbette sağlık, kozmetik ve bataryalı ürünler gibi bazı ürün grupları için özel bir sertifika edinmeniz gerekir. Ancak birçok ürün grubu için CE belgesi gibi standart sertifikalar yeterli olacaktır.
  • Yurtdışı için klasik ihracatta ürünlerinizi sadece bir tüccara satmak durumundasınız. E-ihracat ile bundan kurtulur ve hedef ülkedeki son kullanıcılara da ürünlerinizin satışını yapabilirsiniz.
  • Devlet teşviği ile yapacağınız e-ihracat için K.D.V. muafiyetiniz var. Devlette yaptığınız satışlar için K.D.V. iadesi talep edebilirsiniz.

E-ihracat Dezavantajları

  • Ürünün fiyatı ne olursa olsun, 300 KG üzerinde olan bir ürünü satışını yapıp gönderemezsiniz. Aynı durum bedeli 15.000 Euro’dan daha pahalı ürünler için de geçerlidir.
  • Ticaretin güvenliğini sağlayan aracı bir gümrük komisyoncusu yoktur ve uluslararası pazar yeri sitelerinden satış yapmak zorundasınız.
  • Satışını yaptığınız ürünler, daha çok son kullanıcı tarafından alınır. Bu da iade ve değişim talepleri ile ilgilenmek zorunda kalacaksınız anlamına gelir.
  • Paypal gibi ülkemizde faaliyeti olmayan ödeme sistemleriyle gerçekleşen satışlarda, ödemelerinizi alabilmek için bazı zorluklarla mücadele etmek zorundasınız.

E-İhracat İçin Nasıl Bir Başlangıç?

Bir e-ticaret siteniz var, ülke içinde pazar yerleri üzerinden de satış yapıyorsunuz, satışını gerçekleştirdiğiniz ürünleri yurtdışı için de açmak istiyorsunuz. Bunlardan herhangi birini yapıyorsanız e-ticaret için zaten belli bir tecrübeyle hazırsınız. Dünya geneline satış yapan Alibaba, Amazon, AliExpress, eBay, ETSY gibi platformları kullanarak e-ihracata başlayabilirsiniz. 

Elbette farklı dil seçenekleriyle müşterilerde güven uyandıracak bir web sitesi sahibi olmanız avantajlı hale gelmenizi sağlar. Buradan satın alım yapamıyor olsalar bile, internet üzerinden markanızın araştırmasına yöneleceklerdir. Ürünleriniz için hedef çalışmalarınız içinde sosyal medya araştırması ve planlamasını mutlaka yapmalısınız. Hedeflediğiniz ülke için Instagram, Twitter gibi mecralara ağırlık vermelisiniz.

Blog Kategorileri
Kapat
Gizlilik Sözleşmesi
  1. Genel: Bu siteyi kullanıyor olmanız, gizlilik ve güvenlik koşullarını ve kurallarını okuduğunuz ve kabul ettiğiniz anlamına gelir. Gizlilik koşullarında öngörülen zorunlulukları yerine getiremeyeceğinizi düşünüyorsanız, bu siteyi kullanmayınız. Sitedeki bazı yerlerin kullanımı veya bu yerlerle kurulacak etkileşim hakkında özel birtakım ek hüküm ve şartlar geçerli olabilir.
  2. Gizlilik ve güvenlik koşullarının takibi/değişiklik: BAY.t (“Site Sahibi”), herhangi bir zamanda önceden haber vermeksizin gizlilik ve güvenlik koşullarında değişiklik yapma ya da ek koşullar getirme hakkına sahiptir. Kullanım sırasında toplanan bilgilerin niteliklerinden, nasıl kullanıldığından, bu bilgilerin üçüncü şahıslar ile hangi durumlarda paylaşıldığından ve gerekli tüm gizlilik koşullarından haberdar olunması için yapılan değişiklikler bu sayfada sunulacaktır. Site Sahibinin gizlilik koşullarında değişiklik yapma hakkı saklı olduğundan, gizlilik ve güvenlik koşullarının düzenli olarak takibi ve okunması gereklidir. Bu siteyi yapılabilecek bu tarz bir değişiklikten sonraki kullanım, gizlilik ve güvenlik koşullarındaki değişiklilerin kabul edildiği anlamını taşır.
  3. Açık sistem: Kullanıcılar; (Kullanıcı tabiri, varsa üyeler dahil, web sitesine giren herkesi ifade eden genel bir tanım olarak kullanılmıştır.) internet ortamının güvenilir bir ortam olmadığını, internet ortamında iletişimin riskli olduğunu, kişisel bilgiler, şifreler vb. de dâhil her türlü bilginin 3. şahısların hukuka aykırı fiillerinin muhatabı olabileceğini bilmekte ve kabul etmektedir. Site Sahibi, güvenlik ve kötü niyetli hareketlerle ilgili olarak hiçbir garanti vermemektedir.
  4. Kullanıcı bilgileri: Kullanıcı tarafından Site’ye yerleştirilen, iletilen veya Site aracılığıyla gönderilen her türlü içerikten ve kişisel bilgiden (her türlü yazı, doküman, müzik, ilan, reklâm, iletilen görüş ve düşünceler dâhil fakat bunlarla sınırlı olmamak üzere, ses veya yazı veya hareketli/hareketsiz görüntü içeren her türlü içerik) Kullanıcı sorumludur. Kullanıcılar, Site’ye ilettikleri/gönderdikleri her türlü bilginin güvenilirliğini, doğruluğunu, üçüncü şahısların haklarını ihlal etmediğini, yasalara aykırı olmadığını beyan ve garanti etmiştir. Site Sahibi’nin, Kullanıcılar tarafından Site’ye konulan, diğer Kullanıcılara veya üçüncü şahıslara herhangi bir zarar veya yük getirdiğine inandığı içeriği veya mevzuata aykırı içeriği tamamen veya kısmen yayından kaldırma ya da erişimi engelleme hakkı saklıdır. Ancak bu yönde herhangi bir yükümlülüğü bulunmamaktadır.
  5. Kullanıcı adı ve şifre: Site Sahibi bazı bölümlerin kullanımını üyelik/kayıt şartına bağlı tutabilir. Kayıt sırasında Kullanıcıya ad ve şifre verilebilir ya da kullanıcı tarafından ad ve şifre oluşturulması istenebilir. Kullanıcı adı ve şifrenin muhafazasından, yanlış ya da hukuka aykırı kullanımından ve olası tüm izinsiz kullanımlarından doğrudan kullanıcı sorumludur. Şifrenin özel rakamlar, harfler ve karakterler kullanılarak daha güvenli bir biçimde oluşturulmasından ya da bunun için gerekli değişikliklerin yapılmasından kullanıcı sorumludur. Üyelik adı ve şifre kullanılarak yapılan tüm işlemlerin sorumluluğu kullanıcıya aittir. Üye adı ve şifrenin kaybedilmesi, yetkisiz 3. şahısların eline geçmesi ya da üye güvenliğini tehdit eden bir durumla karşılaşılması halinde derhal site ve/veya Site Sahibine haber verilir.
  6. Bilgilerin korunması: Site Sahibi, web sitesindeki tüm sayfaların güvenliği için azami gayret göstermektedir. Sitede kayıtlı bulunan verilerin gizliliğini, güvenliğini ve bütünlüğünü korumak için çok çeşitli teknik ve yönetimsel uygulamalardan yararlanılmaktadır.
  7. Üçüncü kişilere ait siteler: Bu sitede, Site Sahibinin işletmediği veya işletimini kontrol etmediği, 3. şahıslar tarafından işletilen alt ve üst siteler bulunabilir ve bunlara bağlantı sağlanabilir/link/bilgi verilebilir. Site Sahibinin erişim sağlanan bu sitelere ilişkin, içerik, güvenlik, gizlilik politikaları ve iletişimin sürekli sağlanacağına dair herhangi bir garantisi ya da özel bir taahhüdü yoktur. Sorumluluk 3. kişilere ait sitelerde yazılı koşulara tabidir. Herhangi bir işlem yapılmadan önce söz konusu sitelerde yer alan güvenlik ve gizlilik koşulları okunmalıdır. Söz konusu sitelere sağlanan kişisel bilgilerden, bu sitelerden istifade edilen içerikten ve servislerden veya bu sitelerin gizlilik politika ve uygulamalarından Site Sahibi sorumlu tutulamaz.
  8. Site yardımcı programları: Kullanıcının sitenin bazı bölümlerinden yararlanabilmesi için yardımcı programlar kullanılması gerekebilir. Bu bölümlerden yararlanıldığı takdirde, yararlanma biçim ve kapsamıyla ilgili veriler, site veritabanına kaydedilebilir. Keza bölümlerden daha kolay yararlanabilmeniz için bazı “çerez”lerden yararlanabilir, bunlar vasıtasıyla kullanıcıya bazı bilgiler gönderebiliriz.
  9. Kişisel verilerinizle ilgili olarak verdiğiniz izin, size hizmet vermek; hizmetlerimizin, üyelerin, üçüncü şahısların tanıtım faaliyetleri; hukuki gereklilikler vb. hallerde kullanma iznini de içermektedir.

Kişisel veriler

  • Sitenin ziyaret edilmesi, kullanılması ya da herhangi bir bölümden yararlanılması için ad, soyad, adres/yaşanılan yer, IP bilgileri, e-posta adresi, telefon numarası vb. kişisel veriler siteye verilmiş, kaydedilmiş olur/olabilir. Kullanıcı, vermiş/açıklamış kaydetmiş olduğu kişisel verilerin Site Sahibine açık olacağını dikkate alarak bu bilgileri açıklamış olduğunu ve siteye açıkladığı, kaydettiği her bilginin, içeriğin Site Sahibine karşı gizliliğini yitirdiğini kabul etmiş sayılır. Kullanıcı, seçmiş olduğu paylaşım seviyesi ile kişisel verilerini ve gönderdiği içeriği diğer kullanıcılarla veya üçüncü kişilerle paylaşmayı seçerse, kaydettiği her bilgi ve içeriğin diğer kullanıcılara ve üçüncü kişilere karşı da gizliliğini yitirdiğini kabul etmiş sayılır.
  • Site Sahibi, kullanıcı tarafından verilmiş olan kişisel verileri, Siteye erişimin sağlanması, üye girişi, Site güvenliğinin temin edilmesi, kullanıcı alışkanlık, beğeni ve tercihlerinin analizi, istatistik oluşturulması, iletişim, pazarlama, duyuru yapılması gibi amaçlar veya kullanıcının açık rızasının alındığı sair amaçlarla; mevzuata ve Kişisel Veri Politikası’na uygun olarak kullanabilir, işleyebilir, saklayabilir, yurt içindeki veya dışındaki üçüncü şahıslarla bu amaçlar doğrultusunda paylaşabilir, BAY.t’ın faaliyet alanıyla ilgili olarak reklam, pazarlama, bildirim ve benzeri faaliyetler kapsamında kullanılabilir, veri tabanlarında tasnif edip saklayabilir, veri tabanındaki verilerden yararlanabilir. Site Sahibi bu kapsamda, site aktivite bilgilerinden, erişim araçları ve browser bilgilerinden de yararlanma hakkına sahiptir.
  • Kişisel Veriler ve verilerin işlenmesi karşısında haklar ile ilgili ayrıntılı bilgiye Site’de yayınlanan Aydınlatma Metni ve Kişisel Veri Politikası’ndan ulaşılabilir.
  • Özel Nitelikli Kişisel Veriler: Site Sahibi, kullanıcılardan yasalar gerektirmediği sürece herhangi bir şekilde ve kesinlikle; ırk ve etnik kimlik, dini/siyasi/felsefi düşünce, fiziksel ya da ruhsal sağlık ve özelikler gibi hassas bir bilgi talep etmemektedir. Bu bilgilerin verilmiş, kaydedilmiş veya ifşa edilmiş olmasından dolayı Site Sahibinin bir sorumluluğu yoktur.
  • Ticari iletişim: BAY.t, siteye veya kendisine iletmiş ya da bir şekilde kaydetmiş/kaydettirmiş olduğunuz iletişim adresinize, elektronik ileti veya ticari elektronik ileti gönderebilir. Ticari nitelikte olsun ya da olmasın, her türlü elektronik iletişim aracılığıyla gönderilecek elektronik iletinin gönderimine önceden izin/onay verdiğiniz kabul edilir. Vermiş olduğunuz izni/onayı iptal etme ve ticari nitelikteki elektronik iletileri reddetme hakkını her zaman kullanabilirsiniz. Ret talepleri BAY.t tarafından en geç 3 iş günü içinde işleme alınacaktır. Ret yolları, göndericisinin BAY.t olduğu elektronik iletilerde gösterilir.
  • Gizlilik ve güvenlik koşullarının ihlali: Site Sahibi, gizlilik koşullarına uyulmaması ya da kuralları ihlal etme girişiminde bulunulması durumunda, ihlal tam olarak gerçekleşsin ya da gerçekleşmesin, sistemde mevcut bilgileri reddetme, içerikten çıkarma, silme hakkıyla birlikte önceden haber vermeksizin kullanıcıların site ve hizmetlere erişimini askıya alma, sonlandırma, üyeliği iptal etme hakkını (zorunlu olmamakla birlikte) saklı tutar. Bu kural, koşulların kullanıcı adına hareket eden üçüncü bir kişi tarafından dolaylı ihlali ya da ihlal girişimi olması durumu için de geçerlidir.
  • Bilgi ve iletişim: www.bay-t.com.tr web sitesinin gizlilik koşullarına ilişkin sorularınız için info@bay-t.com.tr adresine yazarak daha fazla bilgi alabilirsiniz.



Kapat
Danışmana Sor
Kapat