Lead Maliyeti Nedir, Nasıl Düşürülür ?

Lead maliyeti internet reklamcılığı alanında oldukça önemli bir maliyet çeşididir. Bu yazımızda lead maliyeti nedir, nasıl hesaplanır, düşürmek için neler yapılabilir gibi soruların cevabını aradık.

Lead Maliyeti Nedir?

Lead maliyetinden önce lead reklamları anlamamız gerekmektedir. Lead reklamları ile conversion rate kavramı iç içe geçmiş kavramlardır. Conversion rate ise, dönüşüm oranı anlamına gelmektedir. Örneğin sitenin hedefi üye olan kişi sayısını artırmak ise tüm ziyaretçilerinin kaçının siteye üye olduğu hesaplanır ver dönüşüm oranı bulunmuş olur. Bu hedeflere ulaşma açısından çok çeşitli olarak reklam kampanyaları yürütülmektedir. Bu reklamların içermiş olduğu maliyete ise lead maliyeti denmektedir. Bu reklam modelinde milyon başına maliyet ve tıklama başına maliyet fiyatlandırma modellerinin aksine, reklam verenler ne olursa olsun yalnızca nitelikli bir kayıt için ödeme yaparlar.

Lead Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

Müşteri adayı üretme maliyeti, CPL olarak ifade edilmektedir. CPL ‘nin açılımı cost per lead ‘dir. CPL, dijital pazarlama kampanyasının etkisini ölçmek için kullanılabilecek iyi bir araç olabilir. CPL ‘nin hesaplaması ise şu şekilde yapılmaktadır.

Dijital Pazarlamaya İçin Toplam Harcama / Pazarlamadan Gelen Aday Sayısı

Örneğin bir PPC reklamına 2000 TL harcadınız ve 100 kişiyi aday konumuna getirdiniz. Müşteri adayı üretme maliyeti 2000 / 100 = 20 TL olacaktır. Bununla beraber müşteri adayı üretmek yatırım getirisi (ROI) ile de ilgilidir. ROI ile maliyet arasında doğru bir orantı vardır. ROI yüksek ise müşteri kazanmak için daha fazla para harcayacağınız anlamına gelecektir. ROI düşükse, müşteri adayı için düşük bir tutar ödemeniz gerekmektedir, yani düşük maliyetlidir.

Lead Maliyet Türleri Nelerdir?

Lead reklam türünde pek çok maliyet türü bulunmakla beraber burada özet bir şekilde önemli olanlarına değineceğiz.

Liste Alımı: Pazarlama yapmak için bir telemarketing listesi veya başka adreslerin listesini satın alma veya kiralama maliyetini ifade etmektedir.

Ajans ve İşçilik: Dijital pazarlama için başka bir ajans ile çalışmanın maliyeti olarak ifade edilmektedir.

Kampanya Oluşturma: Dijital pazarlama kampanyalarının etkili ve düzgün bir şekilde oluşturulmasının maliyetini ifade etmektedir.

Teşvik:  Potansiyel müşterilere verilen kuponlar veya indirimlerin maliyetini ifade etmektedir.

Diğer Maliyetler: Bir dijital pazarlamada açıklananları dışında kalan maliyet çeşidini ifade etmektedir.

Lead Maliyeti Nasıl Düşürülebilir?

Reklam kampanyası için büyük bütçeleriniz yoksa elde olan parayla daha fazla müşteri çekmek için CPL’yi kullanarak maliyetlerinizi düşürebilirsiniz. Bunu yapmanın birkaç farklı yolu bulunmaktadır.

  • Tıklama Başına Maliyetlerinizi Düşürün

Her tıklama, doğrudan CPL’yi etkileyecektir. Bir örnek vermek gerekirse, bir afişim 60 kişi tarafından tıklandığını ve her tıklamanın 10 TL maliyet içerdiğini düşünelim. Kullanıcılar web sitesine yönlendirildi ve potansiyel müşteri adaylarınız oldu. Web sitesini ziyaret eden kullanıcıların yalnızca %50 ‘si bir istek bıraktı. Bu durumda maliyet şöyle hesaplanacaktır.

CPL = Tıklama Sayısı x Tıklama Başına Maliyet / Müşteri Adayı

60 x 10 / 30 = 20 TL, yani bir müşteri kazanmak için harcadığınız tutar 20 TL olmaktadır. Dolayısıyla tıklama başına maliyet düşükse müşteri adayı başına gerçekleştirdiğiniz maliyette düşük olacaktır. Ancak bu durumun siteye gelen trafiğin kalitesini etkilediğini unutmayın. Tıklama oranlarını ve geri dönüşümleri düzenli olarak izlemek durumundasınız. Bu sayılar elde edilen CPL’den çok daha düşük bir durumdaysa, bu yöntem sizin için uygun olmayacaktır.

  • Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Kullanın

Anahtar kelimeler kısaldıkça kullanıcılar tarafından o kadar sık aranmaktadır. Örneğin arama yerine tek kelimeli bir sorgu yaptığınızda birden fazla kelime içeren sorgulara göre daha fazla sonuç çıktığını göreceksiniz. Uzun kuyruklu kelimeler ile daha az trafik gelse de, gelen bu ziyaretçiler daha alakalı olmaktadır. Uzun kuyruklu anahtar kelime kullanırken rekabetlerinizi kontrol etmek zorundasınız. Anahtar kelime endeksini hesaplamak için kullanılan formül şudur.

KEI = Aylık sorgu / Arama Sonucu

0 ile 10 arasında çıkan sonuç düşük, 10 ile 100 arasında çıkan sonuç orta, 100 ile 400 veya daha üstü sonuçlar ise yüksek ve aşırı rekabet anlamına gelmektedir. Uzun kuyruklu ve kısa kuyruklu anahtar kelime kampanyasını bir ara yürütüyorsanız, reklam kampanyasının negatif anahtar kelime listesine kısa kuyruklu aramaları ekleyebilirsiniz. Böylelikle popüler anahtar kelimelerin trafiği çalması engellenmiş olacaktır.

  • Anahtar Kelimeler Ekleyin Ya da Kaldırın

Semantik bir çekirdek oluşturmanız, alakalı kullanıcıları getirmeniz açısından oldukça önemlidir. Arama motorunun sonuç sayfasında daha üst sıralarda yer almak istiyorsanız ve alakasız tıklamalar ile para kaybetmek istemiyorsanız, hedef kitlenizin tüm arama sorgularını bilmeniz gerekmektedir. Bu, daha fazla web sitesi ziyaretçisine, daha fazla alışverişe, daha düşük bir CPL ‘ye neden olacaktır.

Anahtar kelime istatistiklerini düzenli olarak takip etmeniz gerekmektedir. Sizin için etkili olmayan anahtar kelimeleri kaldırın, alakalı kitleyi çeken anahtar kelimelerle benzer olacak şekilde farklı anahtar kelimeler ekleyin. Bir reklam için bir anahtar kelime kullanmak işe yarayacaktır. Ayrıca, bir negatif kelime listesi de oluşturabilirsiniz. Bu nedenle hangi anahtar kelimelerin size daha fazla kullanıcı getirdiğini iyi öğrenin. Ana listenize alakalı anahtar kelimeleri, negatif listeye ise alakasız anahtar kelimeleri ekleyin. Böylelikle CPL maliyetlerinizde bir düşüş meydana gelecektir.

  • Reklam Kopyalarınızı İyileştirin

Kullanıcılar her zaman için aradıkları ile alakalı sonuçlara bakarlar. Bu nedenle alakalı içeriği aramaktadırlar. Bu, reklam kampanya metninin açılış sayfası metni ile eşleşmesi gerektiği anlamına gelmektedir. Reklam metninde satış teklifinizi veya devam eden bir promosyon kampanyasını tanımlamalısınız. Birkaç farklı seçenek oluşturup test ederek bunlardan hangisinin daha iyi sonuç verdiğini bulabilirsiniz. Örneğin Google, bölünmüş reklam seçenekleri arasında test yapma imkânı vermektedir.

Yeni bir proje oluşturabilir ve kampanyanızı bu proje ile birleştirebilirsiniz. Bütçeyi gerçek ve test amaçlı yapılan kampanyalar arasında dağıtabilirsiniz. Sonuçları alır almaz, tüm kampanyayı teste göre uygulayabilir veya ayrı ayrı kullanabilirsiniz.

  • Gecikmiş Dönüşümleri İnceleyin

Kullanıcıların yapmış oldukları ilk ziyaret her zaman için dönüşüm garantisi vermemektedir. Genellikle dönüşüme giden yol şu şekilde özetlenebilir.

  • Sosyal medyada reklamı tıklar, siteye girer ve ayrılırlar.
  • İçeriği iyi olan bir reklam görürler, bağlantıyı takip ederler ve e-posta listesine abone olurlar.
  • E-maildeki bağlantıyı takip ederek web sitesini tekrar ziyaret ederler.
  • Bir satın alma işlemi yaparlar.

Müşterilerinizin nereden geldiği, hakkınızdaki bilgileri nasıl buldukları, hangi yolu takip ettikleri hakkında bilgi sahibi olmak için gecikmeli dönüşümleri izlemek durumundasınız. Bu aynı zamanda yolun nasıl kısaltılacağını anlamanıza ve CPL’yi düşürmeye yardımcı olacaktır. Google Analytics, gecikmiş dönüşümleri izlemek için uygun bir platformdur. Google Analytics ‘de gecikmiş dönüşümleri görebilir, tarihlerini takip edebilir, dönüşümlerin finansal açıdan ne kadar değerli olduğunu görebilirsiniz. Seçilecek gün sayısı 1-90 gün aralığı olabilir.

  • Site Dönüşümlerini Artırın

Hedef işlemi tamamlamayan her kullanıcı CPL’yi artıracaktır. Bu, site kullanılabilirliğinin düşük olduğu anlamına gelebilir. Web sitenize gelen ziyaretçiler alımlarınızı tamamlamaz ise süreç onlar için çok daha kafa karıştırıcı veya çok uzun olabilir. Aşağıdaki maddelerin web sitenizde olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.

  • Basit, mantıklı, sade ve anlaşılabilir bir yapı.
  • Tüm formları doldurmanın ve satın alma işleminin kolay bir yolu.
  • Detaylı iletişim bilgilerinin iyi görünür olması.
  •  Ürününüzü veya Hizmetinizi Geliştirin

Ürünlerinizin veya hizmetlerinizin kalitesini sürekli olarak iyileştirin. Bu, sizi rakiplerinizden ayıracak ve müşterilerinizin için ürünü satın alma konusunda sağlam bir neden olacaktır. Böylelikle sadık müşteri kazanmanız kolaylaşacak ve CPL maliyetleriniz yani müşteri kazanma maliyetleriniz düşüş gösterecektir.

  • PR Çalışması İle Marka Bilinirliğini Arttırın

PR çalışması yaparak marka bilinirliğini artırmakta lead maliyetlerinizi düşürecektir. Marka bilinirliğinin artması, pek çok yönden fayda sağlayıcı bir unsurdur. Bu sayede yeni müşteri kazanmak için çok fazla bütçeler ayırmanız gerekmez. Çünkü marka bilinir haldedir ve müşterileri doğal olarak kazanmaktasınız. Dolayısıyla yeni müşteri kazanmak için ekstra bir maliyete katlanmayacağınız için PR çalışması ile marka bilinirliğinin artması da lead maliyetlerini düşürecektir.

  •  SEO Çalışması İle Web Sitesi Trafiğinizi Arttırın

SEO çalışması, arama motoru optimizasyonu anlamına gelmektedir. Google sıralamasında daha üst sıralarda yer almak için yürütülen faaliyetlerin tümüne SEO çalışması denmektedir. Google sıralamasında daha üst sıralarda konumlanarak yeni müşteriler kazanabilir, satışlarınızı artırabilirsiniz. SEO çalışması, sitenizin organik trafiğini artırarak size yeni müşteriler kazandıracaktır. Bu nedenle yeni müşteri kazanmak için ekstra bir faaliyette bulunmanız gerekmez ve CPL maliyetleriniz düşüş gösterecektir.

  • Sosyal Medya Kullanarak Müşteri Kitlenize Kendinizi Tanıtın

Sosyal medya son zamanlarda gelişim gösteren alanlardan birisidir. Kullanıcılar bir markayı, kişiyi ya da kurumu daha iyi tanımak için sosyal medya hesaplarına bakmaktadır. Dolayısıyla sosyal medya platformlarında kendinizi doğru ifade ederek, tanıtarak yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Sosyal medya sayesinde kendinizi doğru tanıtarak yeni müşteri kazanmak için

Blog Kategorileri
Kapat
Gizlilik Sözleşmesi
  1. Genel: Bu siteyi kullanıyor olmanız, gizlilik ve güvenlik koşullarını ve kurallarını okuduğunuz ve kabul ettiğiniz anlamına gelir. Gizlilik koşullarında öngörülen zorunlulukları yerine getiremeyeceğinizi düşünüyorsanız, bu siteyi kullanmayınız. Sitedeki bazı yerlerin kullanımı veya bu yerlerle kurulacak etkileşim hakkında özel birtakım ek hüküm ve şartlar geçerli olabilir.
  2. Gizlilik ve güvenlik koşullarının takibi/değişiklik: BAY.t (“Site Sahibi”), herhangi bir zamanda önceden haber vermeksizin gizlilik ve güvenlik koşullarında değişiklik yapma ya da ek koşullar getirme hakkına sahiptir. Kullanım sırasında toplanan bilgilerin niteliklerinden, nasıl kullanıldığından, bu bilgilerin üçüncü şahıslar ile hangi durumlarda paylaşıldığından ve gerekli tüm gizlilik koşullarından haberdar olunması için yapılan değişiklikler bu sayfada sunulacaktır. Site Sahibinin gizlilik koşullarında değişiklik yapma hakkı saklı olduğundan, gizlilik ve güvenlik koşullarının düzenli olarak takibi ve okunması gereklidir. Bu siteyi yapılabilecek bu tarz bir değişiklikten sonraki kullanım, gizlilik ve güvenlik koşullarındaki değişiklilerin kabul edildiği anlamını taşır.
  3. Açık sistem: Kullanıcılar; (Kullanıcı tabiri, varsa üyeler dahil, web sitesine giren herkesi ifade eden genel bir tanım olarak kullanılmıştır.) internet ortamının güvenilir bir ortam olmadığını, internet ortamında iletişimin riskli olduğunu, kişisel bilgiler, şifreler vb. de dâhil her türlü bilginin 3. şahısların hukuka aykırı fiillerinin muhatabı olabileceğini bilmekte ve kabul etmektedir. Site Sahibi, güvenlik ve kötü niyetli hareketlerle ilgili olarak hiçbir garanti vermemektedir.
  4. Kullanıcı bilgileri: Kullanıcı tarafından Site’ye yerleştirilen, iletilen veya Site aracılığıyla gönderilen her türlü içerikten ve kişisel bilgiden (her türlü yazı, doküman, müzik, ilan, reklâm, iletilen görüş ve düşünceler dâhil fakat bunlarla sınırlı olmamak üzere, ses veya yazı veya hareketli/hareketsiz görüntü içeren her türlü içerik) Kullanıcı sorumludur. Kullanıcılar, Site’ye ilettikleri/gönderdikleri her türlü bilginin güvenilirliğini, doğruluğunu, üçüncü şahısların haklarını ihlal etmediğini, yasalara aykırı olmadığını beyan ve garanti etmiştir. Site Sahibi’nin, Kullanıcılar tarafından Site’ye konulan, diğer Kullanıcılara veya üçüncü şahıslara herhangi bir zarar veya yük getirdiğine inandığı içeriği veya mevzuata aykırı içeriği tamamen veya kısmen yayından kaldırma ya da erişimi engelleme hakkı saklıdır. Ancak bu yönde herhangi bir yükümlülüğü bulunmamaktadır.
  5. Kullanıcı adı ve şifre: Site Sahibi bazı bölümlerin kullanımını üyelik/kayıt şartına bağlı tutabilir. Kayıt sırasında Kullanıcıya ad ve şifre verilebilir ya da kullanıcı tarafından ad ve şifre oluşturulması istenebilir. Kullanıcı adı ve şifrenin muhafazasından, yanlış ya da hukuka aykırı kullanımından ve olası tüm izinsiz kullanımlarından doğrudan kullanıcı sorumludur. Şifrenin özel rakamlar, harfler ve karakterler kullanılarak daha güvenli bir biçimde oluşturulmasından ya da bunun için gerekli değişikliklerin yapılmasından kullanıcı sorumludur. Üyelik adı ve şifre kullanılarak yapılan tüm işlemlerin sorumluluğu kullanıcıya aittir. Üye adı ve şifrenin kaybedilmesi, yetkisiz 3. şahısların eline geçmesi ya da üye güvenliğini tehdit eden bir durumla karşılaşılması halinde derhal site ve/veya Site Sahibine haber verilir.
  6. Bilgilerin korunması: Site Sahibi, web sitesindeki tüm sayfaların güvenliği için azami gayret göstermektedir. Sitede kayıtlı bulunan verilerin gizliliğini, güvenliğini ve bütünlüğünü korumak için çok çeşitli teknik ve yönetimsel uygulamalardan yararlanılmaktadır.
  7. Üçüncü kişilere ait siteler: Bu sitede, Site Sahibinin işletmediği veya işletimini kontrol etmediği, 3. şahıslar tarafından işletilen alt ve üst siteler bulunabilir ve bunlara bağlantı sağlanabilir/link/bilgi verilebilir. Site Sahibinin erişim sağlanan bu sitelere ilişkin, içerik, güvenlik, gizlilik politikaları ve iletişimin sürekli sağlanacağına dair herhangi bir garantisi ya da özel bir taahhüdü yoktur. Sorumluluk 3. kişilere ait sitelerde yazılı koşulara tabidir. Herhangi bir işlem yapılmadan önce söz konusu sitelerde yer alan güvenlik ve gizlilik koşulları okunmalıdır. Söz konusu sitelere sağlanan kişisel bilgilerden, bu sitelerden istifade edilen içerikten ve servislerden veya bu sitelerin gizlilik politika ve uygulamalarından Site Sahibi sorumlu tutulamaz.
  8. Site yardımcı programları: Kullanıcının sitenin bazı bölümlerinden yararlanabilmesi için yardımcı programlar kullanılması gerekebilir. Bu bölümlerden yararlanıldığı takdirde, yararlanma biçim ve kapsamıyla ilgili veriler, site veritabanına kaydedilebilir. Keza bölümlerden daha kolay yararlanabilmeniz için bazı “çerez”lerden yararlanabilir, bunlar vasıtasıyla kullanıcıya bazı bilgiler gönderebiliriz.
  9. Kişisel verilerinizle ilgili olarak verdiğiniz izin, size hizmet vermek; hizmetlerimizin, üyelerin, üçüncü şahısların tanıtım faaliyetleri; hukuki gereklilikler vb. hallerde kullanma iznini de içermektedir.

Kişisel veriler

  • Sitenin ziyaret edilmesi, kullanılması ya da herhangi bir bölümden yararlanılması için ad, soyad, adres/yaşanılan yer, IP bilgileri, e-posta adresi, telefon numarası vb. kişisel veriler siteye verilmiş, kaydedilmiş olur/olabilir. Kullanıcı, vermiş/açıklamış kaydetmiş olduğu kişisel verilerin Site Sahibine açık olacağını dikkate alarak bu bilgileri açıklamış olduğunu ve siteye açıkladığı, kaydettiği her bilginin, içeriğin Site Sahibine karşı gizliliğini yitirdiğini kabul etmiş sayılır. Kullanıcı, seçmiş olduğu paylaşım seviyesi ile kişisel verilerini ve gönderdiği içeriği diğer kullanıcılarla veya üçüncü kişilerle paylaşmayı seçerse, kaydettiği her bilgi ve içeriğin diğer kullanıcılara ve üçüncü kişilere karşı da gizliliğini yitirdiğini kabul etmiş sayılır.
  • Site Sahibi, kullanıcı tarafından verilmiş olan kişisel verileri, Siteye erişimin sağlanması, üye girişi, Site güvenliğinin temin edilmesi, kullanıcı alışkanlık, beğeni ve tercihlerinin analizi, istatistik oluşturulması, iletişim, pazarlama, duyuru yapılması gibi amaçlar veya kullanıcının açık rızasının alındığı sair amaçlarla; mevzuata ve Kişisel Veri Politikası’na uygun olarak kullanabilir, işleyebilir, saklayabilir, yurt içindeki veya dışındaki üçüncü şahıslarla bu amaçlar doğrultusunda paylaşabilir, BAY.t’ın faaliyet alanıyla ilgili olarak reklam, pazarlama, bildirim ve benzeri faaliyetler kapsamında kullanılabilir, veri tabanlarında tasnif edip saklayabilir, veri tabanındaki verilerden yararlanabilir. Site Sahibi bu kapsamda, site aktivite bilgilerinden, erişim araçları ve browser bilgilerinden de yararlanma hakkına sahiptir.
  • Kişisel Veriler ve verilerin işlenmesi karşısında haklar ile ilgili ayrıntılı bilgiye Site’de yayınlanan Aydınlatma Metni ve Kişisel Veri Politikası’ndan ulaşılabilir.
  • Özel Nitelikli Kişisel Veriler: Site Sahibi, kullanıcılardan yasalar gerektirmediği sürece herhangi bir şekilde ve kesinlikle; ırk ve etnik kimlik, dini/siyasi/felsefi düşünce, fiziksel ya da ruhsal sağlık ve özelikler gibi hassas bir bilgi talep etmemektedir. Bu bilgilerin verilmiş, kaydedilmiş veya ifşa edilmiş olmasından dolayı Site Sahibinin bir sorumluluğu yoktur.
  • Ticari iletişim: BAY.t, siteye veya kendisine iletmiş ya da bir şekilde kaydetmiş/kaydettirmiş olduğunuz iletişim adresinize, elektronik ileti veya ticari elektronik ileti gönderebilir. Ticari nitelikte olsun ya da olmasın, her türlü elektronik iletişim aracılığıyla gönderilecek elektronik iletinin gönderimine önceden izin/onay verdiğiniz kabul edilir. Vermiş olduğunuz izni/onayı iptal etme ve ticari nitelikteki elektronik iletileri reddetme hakkını her zaman kullanabilirsiniz. Ret talepleri BAY.t tarafından en geç 3 iş günü içinde işleme alınacaktır. Ret yolları, göndericisinin BAY.t olduğu elektronik iletilerde gösterilir.
  • Gizlilik ve güvenlik koşullarının ihlali: Site Sahibi, gizlilik koşullarına uyulmaması ya da kuralları ihlal etme girişiminde bulunulması durumunda, ihlal tam olarak gerçekleşsin ya da gerçekleşmesin, sistemde mevcut bilgileri reddetme, içerikten çıkarma, silme hakkıyla birlikte önceden haber vermeksizin kullanıcıların site ve hizmetlere erişimini askıya alma, sonlandırma, üyeliği iptal etme hakkını (zorunlu olmamakla birlikte) saklı tutar. Bu kural, koşulların kullanıcı adına hareket eden üçüncü bir kişi tarafından dolaylı ihlali ya da ihlal girişimi olması durumu için de geçerlidir.
  • Bilgi ve iletişim: www.bay-t.com.tr web sitesinin gizlilik koşullarına ilişkin sorularınız için info@bay-t.com.tr adresine yazarak daha fazla bilgi alabilirsiniz.



Kapat
Danışmana Sor
Kapat