Kohort kelimesinin Türkçe bir karşılığı esasında yoktur. Ancak yine de bir anlam vermek gerekirse tertip/akran sözcükleri ile anlamlandırılabilir. Kohort; aynı yaştaki insanların bir arada bulunduğu bir grup insanı tanımlamaktadır. Aynı zamanda belirli bir şekilde yaş, şehir, cinsiyet ve benzeri bakımdan aynı insanların bir araya geldiği grup da Kohort olarak adlandırılmaktadır.
Kohort analizi ise, ortak özellikler taşıyan kullanıcıların performans ve davranışlarını izlemeye yarayan bir analiz yöntemidir. Belirli bir zaman boyunca ortak özellikler içeren bir grup insanın analiz edilmesi de yine Kohort analizi olarak tanımlanabilir. Google Analytics’in son eklentisi olan Kohort analiz eklentisi ile sitenize ziyarete gelenleri ve takipçilerinizi, alışveriş yapanları gruplara ayırarak, davranışlarını daha net ve detaylı bir şekilde gözlemleyebilirsiniz.
Kohort analizi dijital pazarlama için hazırlanan kampanyaların birbiri ile arasındaki değişimlerini karşılaştırmaya sağlayan analiz yöntemidir. Son yıllarda dijital pazarlamanın gelişmesi ile ön plana çıkan terimlerden olan Kohort Analizi birçok alanda kullanılmaktadır. Hali hazırda yürütülen dijital reklam kampanyaları arasındaki farklılıkları tespit ederek en iyi verimi almayı amaçlayan Kohort analizi ile hem reklam bütçelerini daha düşük masraflara ulaştırabilir hem de daha fazla hedef kitleye ulaşım sağlanabilir.
Test kampanyaları oluşturarak başlanan Kohort analizlerinde hedef kitlenin boyutu da değiştirilmektedir. Bir kampanya üzerinde oluşan farklılıkları verilerle test eden Kohort analizi sayesinde tespit edilebilmektedir. Kohort analizi sık sık kampanya oluşturan siteler ve uygulamalar tarafından vazgeçilmez deneme yöntemleri arasında yer almaktadır. Hem reklam bütçesini verimli kullanabilmeyi hem de hedef kitleyi elde tutabilmeyi amaçlayan Kohort analizi sayesinde birçok alanda tasarruf yapabilmenizin önü açılmaktadır.
Kohort analizi yaparken dikkat edilmesi gereken bazı durumlar bulunmaktadır. Öncelikle Kohort analizinden en iyi şekilde sonuçları alabilmek için daha önceden birçok test kampanyasının başlatıp bitirilmiş olması gerekmektedir. Farklı zaman dilimlerinde farklı hedef kitlelere yönelik oluşturulan kampanyalardan elde edilen sonuçlar bir test laboratuvarında toplanmaktadır. Bu laboratuvar günümüzdeki adıyla Kohort analizinin yapıldığı dijital ortam olarak adlandırılmaktadır. Kohort analizi yapılırken kampanyalar arasındaki farklılıkları da gözden geçirmek gerekir. Kampanya süresi, kampanyanın potansiyel kitlesi, kampanyanın oluşturulduğu platformlar gibi çeşitli etkenler elde edilerek hazırlanan Kohort analizi hem bugüne dair hem de geleceğe dair hedef kitle açısından raporlar sunmaktadır. Uzun vadeli reklam kampanyaları için olmazsa olmaz analizler arasında yer alan Kohort analizi SEO açısından da bir önem taşımaktadır. İlerleyen süreçte oluşturulacak olan kampanyaların hedef kitle ve potansiyel seçiminde fikir sahibi olmanızı sağlayan Kohort analizi birçok parametreden oluşmaktadır.