Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu tarafından belirtilmiş; tutulması zorunlu olan büyük
defter ve yevmiye defterinin artık kağıt defterler üzerinde değil de dijital ortamda
tutulduğu halidir. e-Defter mükelleflerinin dijital defterlerini; Maliye Bakanlığı’na yine
bakanlık tarafından belirtilen format ile belirtilen süre içinde elektronik olarak
iletmeleri zorunludur.
e-Defter belirli bir düzen ve standartlarla gerçekleştirilir. İlk adım, Maliye Bakanlığı
tarafından onaylanmış olan yazılımları kullanmaktır. BAY.t Yazılım bu yazılımlardan biridir
ve işletmelerin finansal işlemlerini düzenlemelerine ve dijital olarak kaydetmelerine
yardımcı olur. e-Defter gönderimi için elektronik imza ön koşuldur, defterler elektronik
imza ile onaylanır. BAY.t programı içinden sadece sonraki butona basarak 5 adımda defteriniz
oluşur ve tüm finansal işlemleriniz, yevmiye, büyük defter, alacak ve borç kayıtları gibi
standart muhasebe kayıtları, e-Defter programı üzerinden dijital olarak kaydedilmiş olur.
Vergi mükellefi olan kişiler, Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen kriterlere göre e-Defter
kullanma zorunluluğuna tabi olabilirler. Bu kriterler zaman zaman güncellenebilir ve
değişebilir.
Güncel kritere göre 1 Temmuz 2023’e kadar e-Fatura’ya geçmek zorunda olan mükellefler, 1
Ocak 2024'te e-Defter’e geçmek zorundadır.
Peki kimler 1 Temmuz’a kadar e-Faturaya geçmek zorundadır?
• 2022 cirosu 3 milyon TL ve üzerinde olan tüm işletmeler
• 2022 cirosu 500 bin TL üzerinde olan e-Ticaret firmaları
• 2022 cirosu 500 bin TL ve üzerinde olan gayrimenkul ve araç firmaları
Dijital defter ile; defter baskı maliyetleri, noter onayı, defterlerin gönderimi ve
saklanması için karşılaşılan ciddi maliyet kalemleri tamamen bitecek.
Sadece sonraki butona basarak 5 adımda oluşan defter sayesinde zaman ve mesai maliyetleri ve
hatta defter saklama zorunluluğundan dolayı ortaya çıkan arşiv karmaşıklığı ve buna harcanan
ekstra mesai de son bulacaktır.
BAY.t Yazılım saklama hizmeti alımını gerçekleştiren kullanıcılarımızın defterleri 10 yıl
boyunca saklanır ve ikincil kopyalar otomatik olarak Gelir İdaresi Başkanlığına gönderilir.
Saklama hizmeti almamış olan kullanıcılarımız da gönderdikleri defterleri dijital ortamda
kendi istedikleri ve belirledikleri saklama platformlarında saklayabilirler.
0224 252 1 252 BAY.t Yazılım destek iletişim hattına veya
BAYt destek uzak erişim sisteminden her zaman yardım alabilirsiniz