Markalaşma adımları; marka oluşturma sürecinde izlenmesi gereken iş akışıdır. Firmalar bir marka yaratırken markalaşma adımlarını izlerse başarılı bir marka oluşturabilir. Günümüzde tüketici bilinci arttığı için insanlar markalaşmaya önem vermeye başladı. İnsanların sizi tercih etmesini istiyorsanız markanızın kalitesini her yanıyla ortaya koymanız gerekiyor. Bunun için profesyonel bir şekilde çalışmanız gerekiyor.
Markalaşma sürecinde firmalar markalaşma adımlarına özen göstermelidir. Tüm bu adımları arka arkaya takip ederseniz markanızı başarılı bir şekilde oluşturabilirsiniz. Markalaşma adımlarını başarılı bir şekilde gerçekleştiren firmalar küçük işletme olsalar da istedikleri lokasyonda hedef kitlelerine kolayca ulaşabilirler. İyi ve güçlü marka oluşturabilmek adına bu adımları izlemeniz gerekiyor.
Şimdi size markalaşma sürecinde izlemeniz gereken adımları tek tek anlatalım;
Markanız için hedef kitleye alacağınız kitleyi mutlaka bilerek yola çıkmalısınız. Bu kitlenin güvenini kazanarak sizden alışveriş yapmalarını sağlamanız gerekiyor. Tüketiciler bilmedikleri markalara karşı çekimser bir tavır sergiliyorlar. Burada işe hedef kitlenizi araştırmanız giriyor.
Bir markalaşma çalışması yürütürken markanızın kime hitap ettiğini belirlemeniz gerekiyor. Bunun için ürününüzün hitap edeceği kişileri, yani ideal müşterilerinizi belirlemeniz gerekiyor. Hedef kitlenizi belirlerken insanları demografik olarak kalıba sokmalısınız. Bunun için profesyonel uzmanlardan yardım almalısınız. Hedef kitlenizi belirlerseniz markalaşma çalışmalarınızda önemli bir yol almış olursunuz.
Bir marka oluştururken öncelikle şirketinizin kuruluş amacını ortaya koymanız gerekiyor. Bunun için de misyon ve vizyonunuzu belirlemeniz gerekiyor. Bu dinamikler işletmenin amacını ve hedeflerini ortaya koyar. Marka logosu, görsel dili, üslubu vizyonunuzu destekleyecek nitelikte oluşturulmalıdır.
Markalaşma sürecinde markanızın manifestosunu oluşturmak çok önemlidir. İnsanlara markanızın neden var olduğunu ve insanların neden sizi tercih etmesi gerektiğini göstermelisiniz.
Marka demek farklılık demektir. Muhtemelen faaliyet gösterdiğiniz sektörde firmanız gibi çok sayıda marka ve işletme faaliyet gösteriyordur. Bu yüzden rakiplerinizden önce kendi markanıza odaklanmanız gerekiyor.
Markalaşma sürecinde sizi temsil edecek değerleri belirlemelisiniz. Sizi diğer firmalardan ayıracak tüm özelliklerinizi ortaya koymalısınız. Ürününüzün kalitesi, müşteri hizmetleriniz, imajınız ya da görünümünüz veya ürün çeşitliliğiniz markanızın farklı yanı olarak öne çıkarılabilir. İnsanlara neler sunduğunuzu, sizi tercih ettiklerinde ne kazanacaklarını net olarak ifade etmelisiniz.
Hedef kitlenizi belirlemenizin ardından vizyonunuzu da ortaya koyduktan sonra özgün olarak sizi öne çıkaracak özellikleri gördünüz. Artık işinizin en doğru sürecine başladığınızı söyleyebiliriz. Burada görsel tasarıma özen göstermeniz gerekiyor. Markanızın rengini, renk paletini, fontlarını, paket tasarımını, web sitesi tasarımını ve diğer tüm görsel unsurlarını öne çıkartmanız gerekiyor. Bunun için uzmanlarla çalışmanız çok önemlidir.
Uzmanlar bu konuda size yardımcı olur. Markanızın görselleri için profesyonel bir ekiple çalışmaya başlamalı ve her detayı düşünmelisiniz. Markanızın görsel dili için profesyonel bir ajans ve grafik tasarımcılardan yardım istemeniz en doğrusu olacaktır.
Hedef kitlenizle iletişim kurarken diliniz markanız için çok önemlidir. Hedef kitlenize göre bir üslup belirlemelisiniz. Yetişkinler için kurumsal ve ciddi bir dil kullanırken çocuklar için eğlenceli bir dil geliştirmeniz daha doğru olur. Hedef kitlenizin anlayacağı bir dil geliştirmezseniz insanlara ulaşamaz ve markanızı tanıtamazsınız.
Reklam metinlerinizde, sosyal medya gönderilerinizde, web sitesi içeriklerinizde yani kısacası her yerde tutarlı bir üslup belirlemeniz gerekiyor. İnsanların markanızın tanımasını ve merak etmesini sağlamalı ve her zaman pozitif, yapıcı bir dil kullanmalısınız.
Buraya kadar belirlediğimiz tüm detaylar çok önemli aşamalardı. Ancak hayata geçirilmediğinde bu çalışmaların bir önemi olmaz. Tüm teorik süreci özenle tamamladıysanız artık pratik sürece geçme vaktiniz geldi. Web sitenizi, sosyal medya hesaplarınızı, logonuzu, müşteri hizmetlerinizi ve diğer tüm unsurları planladığınız gibi hayata geçirmeye başlayabilirsiniz.
Web sitenizde logonuz ve marka renklerinizle birlikte fontlarınız yer almalıdır. Web siteniz marka kimliğiniz için çok önemlidir. Markanızı temsil etmeyen bir web sitesi müşteri deneyiminden eksi not almanıza yol açar. Web sitenizdeki içerikleri marka üslubunuza göre oluşturmalısınız.
Sosyal medya hesaplarınızdaki görsel, video ve metin içerikleri markanızı yansıtmalıdır. Ayrıca fiziki ürün satan markalar paket ve ambalajlarda markasını ortaya koymalıdır.