Markalaşma Adımları Nelerdir?

Markalaşma adımları; marka oluşturma sürecinde izlenmesi gereken iş akışıdır. Firmalar bir marka yaratırken markalaşma adımlarını izlerse başarılı bir marka oluşturabilir. Günümüzde tüketici bilinci arttığı için insanlar markalaşmaya önem vermeye başladı. İnsanların sizi tercih etmesini istiyorsanız markanızın kalitesini her yanıyla ortaya koymanız gerekiyor.  Bunun için profesyonel bir şekilde çalışmanız gerekiyor.

Markalaşma sürecinde firmalar markalaşma adımlarına özen göstermelidir. Tüm bu adımları arka arkaya takip ederseniz markanızı başarılı bir şekilde oluşturabilirsiniz. Markalaşma adımlarını başarılı bir şekilde gerçekleştiren firmalar küçük işletme olsalar da istedikleri lokasyonda hedef kitlelerine kolayca ulaşabilirler. İyi ve güçlü marka oluşturabilmek adına bu adımları izlemeniz gerekiyor.

Şimdi size markalaşma sürecinde izlemeniz gereken adımları tek tek anlatalım;

  • Hedef Kitlenizi Belirleyin

Markanız için hedef kitleye alacağınız kitleyi mutlaka bilerek yola çıkmalısınız. Bu kitlenin güvenini kazanarak sizden alışveriş yapmalarını sağlamanız gerekiyor. Tüketiciler bilmedikleri markalara karşı çekimser bir tavır sergiliyorlar. Burada işe hedef kitlenizi araştırmanız giriyor.

Bir markalaşma çalışması yürütürken markanızın kime hitap ettiğini belirlemeniz gerekiyor.  Bunun için ürününüzün hitap edeceği kişileri, yani ideal müşterilerinizi belirlemeniz gerekiyor.  Hedef kitlenizi belirlerken insanları demografik olarak kalıba sokmalısınız. Bunun için profesyonel uzmanlardan yardım almalısınız. Hedef kitlenizi belirlerseniz markalaşma çalışmalarınızda önemli bir yol almış olursunuz.

  • Markanızın Vizyon ve Misyonunu Belirleyin

Bir marka oluştururken öncelikle şirketinizin kuruluş amacını ortaya koymanız gerekiyor. Bunun için de misyon ve vizyonunuzu belirlemeniz gerekiyor.  Bu dinamikler işletmenin amacını ve hedeflerini ortaya koyar. Marka logosu, görsel dili, üslubu vizyonunuzu destekleyecek nitelikte oluşturulmalıdır.

Markalaşma sürecinde markanızın manifestosunu oluşturmak çok önemlidir. İnsanlara markanızın neden var olduğunu ve insanların neden sizi tercih etmesi gerektiğini göstermelisiniz.

  • Farklı Yanlarınızı Ortaya Koyun

Marka demek farklılık demektir. Muhtemelen faaliyet gösterdiğiniz sektörde firmanız  gibi çok sayıda marka ve işletme faaliyet gösteriyordur. Bu yüzden rakiplerinizden önce kendi markanıza odaklanmanız gerekiyor.

Markalaşma sürecinde sizi temsil edecek değerleri belirlemelisiniz. Sizi diğer firmalardan ayıracak tüm özelliklerinizi ortaya koymalısınız. Ürününüzün kalitesi, müşteri hizmetleriniz, imajınız ya da görünümünüz veya ürün çeşitliliğiniz markanızın farklı yanı olarak öne çıkarılabilir. İnsanlara neler sunduğunuzu, sizi tercih ettiklerinde ne kazanacaklarını net olarak ifade etmelisiniz.

  • Görsel Bir Hitap Dili Belirleyin

Hedef kitlenizi belirlemenizin ardından vizyonunuzu da ortaya koyduktan sonra özgün olarak sizi öne çıkaracak özellikleri gördünüz.  Artık işinizin en doğru sürecine başladığınızı söyleyebiliriz. Burada görsel tasarıma özen göstermeniz gerekiyor. Markanızın rengini, renk paletini, fontlarını, paket tasarımını, web sitesi tasarımını ve diğer tüm görsel unsurlarını öne çıkartmanız gerekiyor. Bunun için uzmanlarla çalışmanız çok önemlidir.

Uzmanlar bu konuda size yardımcı olur. Markanızın görselleri için profesyonel bir ekiple çalışmaya başlamalı ve her detayı düşünmelisiniz. Markanızın görsel dili için profesyonel bir ajans ve grafik tasarımcılardan yardım istemeniz en doğrusu olacaktır.

  • Üslubunuzu Oluşturmalısınız

Hedef kitlenizle iletişim kurarken diliniz markanız için çok önemlidir. Hedef kitlenize göre bir üslup belirlemelisiniz. Yetişkinler için kurumsal ve ciddi bir dil kullanırken çocuklar için eğlenceli bir dil geliştirmeniz daha doğru olur. Hedef kitlenizin anlayacağı bir dil geliştirmezseniz insanlara ulaşamaz ve markanızı tanıtamazsınız.

Reklam metinlerinizde, sosyal medya gönderilerinizde, web sitesi içeriklerinizde yani kısacası her yerde tutarlı bir üslup belirlemeniz gerekiyor. İnsanların markanızın tanımasını ve merak etmesini sağlamalı ve her zaman pozitif, yapıcı bir dil kullanmalısınız.

  • Çalışmalarınızı Hayata Geçirin

Buraya kadar belirlediğimiz tüm detaylar çok önemli aşamalardı. Ancak hayata geçirilmediğinde bu çalışmaların bir önemi  olmaz. Tüm teorik süreci özenle tamamladıysanız artık pratik sürece geçme vaktiniz geldi. Web sitenizi, sosyal medya hesaplarınızı, logonuzu, müşteri hizmetlerinizi ve diğer tüm unsurları planladığınız gibi hayata geçirmeye başlayabilirsiniz.

Web sitenizde logonuz ve marka renklerinizle birlikte fontlarınız yer almalıdır. Web siteniz marka kimliğiniz için çok önemlidir. Markanızı temsil etmeyen bir web sitesi müşteri deneyiminden eksi not almanıza yol açar. Web sitenizdeki içerikleri marka üslubunuza göre oluşturmalısınız.

Sosyal medya hesaplarınızdaki görsel, video ve metin içerikleri markanızı yansıtmalıdır. Ayrıca fiziki ürün satan markalar paket ve ambalajlarda markasını ortaya koymalıdır.

Blog Kategorileri
Kapat
Gizlilik Sözleşmesi
  1. Genel: Bu siteyi kullanıyor olmanız, gizlilik ve güvenlik koşullarını ve kurallarını okuduğunuz ve kabul ettiğiniz anlamına gelir. Gizlilik koşullarında öngörülen zorunlulukları yerine getiremeyeceğinizi düşünüyorsanız, bu siteyi kullanmayınız. Sitedeki bazı yerlerin kullanımı veya bu yerlerle kurulacak etkileşim hakkında özel birtakım ek hüküm ve şartlar geçerli olabilir.
  2. Gizlilik ve güvenlik koşullarının takibi/değişiklik: BAY.t (“Site Sahibi”), herhangi bir zamanda önceden haber vermeksizin gizlilik ve güvenlik koşullarında değişiklik yapma ya da ek koşullar getirme hakkına sahiptir. Kullanım sırasında toplanan bilgilerin niteliklerinden, nasıl kullanıldığından, bu bilgilerin üçüncü şahıslar ile hangi durumlarda paylaşıldığından ve gerekli tüm gizlilik koşullarından haberdar olunması için yapılan değişiklikler bu sayfada sunulacaktır. Site Sahibinin gizlilik koşullarında değişiklik yapma hakkı saklı olduğundan, gizlilik ve güvenlik koşullarının düzenli olarak takibi ve okunması gereklidir. Bu siteyi yapılabilecek bu tarz bir değişiklikten sonraki kullanım, gizlilik ve güvenlik koşullarındaki değişiklilerin kabul edildiği anlamını taşır.
  3. Açık sistem: Kullanıcılar; (Kullanıcı tabiri, varsa üyeler dahil, web sitesine giren herkesi ifade eden genel bir tanım olarak kullanılmıştır.) internet ortamının güvenilir bir ortam olmadığını, internet ortamında iletişimin riskli olduğunu, kişisel bilgiler, şifreler vb. de dâhil her türlü bilginin 3. şahısların hukuka aykırı fiillerinin muhatabı olabileceğini bilmekte ve kabul etmektedir. Site Sahibi, güvenlik ve kötü niyetli hareketlerle ilgili olarak hiçbir garanti vermemektedir.
  4. Kullanıcı bilgileri: Kullanıcı tarafından Site’ye yerleştirilen, iletilen veya Site aracılığıyla gönderilen her türlü içerikten ve kişisel bilgiden (her türlü yazı, doküman, müzik, ilan, reklâm, iletilen görüş ve düşünceler dâhil fakat bunlarla sınırlı olmamak üzere, ses veya yazı veya hareketli/hareketsiz görüntü içeren her türlü içerik) Kullanıcı sorumludur. Kullanıcılar, Site’ye ilettikleri/gönderdikleri her türlü bilginin güvenilirliğini, doğruluğunu, üçüncü şahısların haklarını ihlal etmediğini, yasalara aykırı olmadığını beyan ve garanti etmiştir. Site Sahibi’nin, Kullanıcılar tarafından Site’ye konulan, diğer Kullanıcılara veya üçüncü şahıslara herhangi bir zarar veya yük getirdiğine inandığı içeriği veya mevzuata aykırı içeriği tamamen veya kısmen yayından kaldırma ya da erişimi engelleme hakkı saklıdır. Ancak bu yönde herhangi bir yükümlülüğü bulunmamaktadır.
  5. Kullanıcı adı ve şifre: Site Sahibi bazı bölümlerin kullanımını üyelik/kayıt şartına bağlı tutabilir. Kayıt sırasında Kullanıcıya ad ve şifre verilebilir ya da kullanıcı tarafından ad ve şifre oluşturulması istenebilir. Kullanıcı adı ve şifrenin muhafazasından, yanlış ya da hukuka aykırı kullanımından ve olası tüm izinsiz kullanımlarından doğrudan kullanıcı sorumludur. Şifrenin özel rakamlar, harfler ve karakterler kullanılarak daha güvenli bir biçimde oluşturulmasından ya da bunun için gerekli değişikliklerin yapılmasından kullanıcı sorumludur. Üyelik adı ve şifre kullanılarak yapılan tüm işlemlerin sorumluluğu kullanıcıya aittir. Üye adı ve şifrenin kaybedilmesi, yetkisiz 3. şahısların eline geçmesi ya da üye güvenliğini tehdit eden bir durumla karşılaşılması halinde derhal site ve/veya Site Sahibine haber verilir.
  6. Bilgilerin korunması: Site Sahibi, web sitesindeki tüm sayfaların güvenliği için azami gayret göstermektedir. Sitede kayıtlı bulunan verilerin gizliliğini, güvenliğini ve bütünlüğünü korumak için çok çeşitli teknik ve yönetimsel uygulamalardan yararlanılmaktadır.
  7. Üçüncü kişilere ait siteler: Bu sitede, Site Sahibinin işletmediği veya işletimini kontrol etmediği, 3. şahıslar tarafından işletilen alt ve üst siteler bulunabilir ve bunlara bağlantı sağlanabilir/link/bilgi verilebilir. Site Sahibinin erişim sağlanan bu sitelere ilişkin, içerik, güvenlik, gizlilik politikaları ve iletişimin sürekli sağlanacağına dair herhangi bir garantisi ya da özel bir taahhüdü yoktur. Sorumluluk 3. kişilere ait sitelerde yazılı koşulara tabidir. Herhangi bir işlem yapılmadan önce söz konusu sitelerde yer alan güvenlik ve gizlilik koşulları okunmalıdır. Söz konusu sitelere sağlanan kişisel bilgilerden, bu sitelerden istifade edilen içerikten ve servislerden veya bu sitelerin gizlilik politika ve uygulamalarından Site Sahibi sorumlu tutulamaz.
  8. Site yardımcı programları: Kullanıcının sitenin bazı bölümlerinden yararlanabilmesi için yardımcı programlar kullanılması gerekebilir. Bu bölümlerden yararlanıldığı takdirde, yararlanma biçim ve kapsamıyla ilgili veriler, site veritabanına kaydedilebilir. Keza bölümlerden daha kolay yararlanabilmeniz için bazı “çerez”lerden yararlanabilir, bunlar vasıtasıyla kullanıcıya bazı bilgiler gönderebiliriz.
  9. Kişisel verilerinizle ilgili olarak verdiğiniz izin, size hizmet vermek; hizmetlerimizin, üyelerin, üçüncü şahısların tanıtım faaliyetleri; hukuki gereklilikler vb. hallerde kullanma iznini de içermektedir.

Kişisel veriler

  • Sitenin ziyaret edilmesi, kullanılması ya da herhangi bir bölümden yararlanılması için ad, soyad, adres/yaşanılan yer, IP bilgileri, e-posta adresi, telefon numarası vb. kişisel veriler siteye verilmiş, kaydedilmiş olur/olabilir. Kullanıcı, vermiş/açıklamış kaydetmiş olduğu kişisel verilerin Site Sahibine açık olacağını dikkate alarak bu bilgileri açıklamış olduğunu ve siteye açıkladığı, kaydettiği her bilginin, içeriğin Site Sahibine karşı gizliliğini yitirdiğini kabul etmiş sayılır. Kullanıcı, seçmiş olduğu paylaşım seviyesi ile kişisel verilerini ve gönderdiği içeriği diğer kullanıcılarla veya üçüncü kişilerle paylaşmayı seçerse, kaydettiği her bilgi ve içeriğin diğer kullanıcılara ve üçüncü kişilere karşı da gizliliğini yitirdiğini kabul etmiş sayılır.
  • Site Sahibi, kullanıcı tarafından verilmiş olan kişisel verileri, Siteye erişimin sağlanması, üye girişi, Site güvenliğinin temin edilmesi, kullanıcı alışkanlık, beğeni ve tercihlerinin analizi, istatistik oluşturulması, iletişim, pazarlama, duyuru yapılması gibi amaçlar veya kullanıcının açık rızasının alındığı sair amaçlarla; mevzuata ve Kişisel Veri Politikası’na uygun olarak kullanabilir, işleyebilir, saklayabilir, yurt içindeki veya dışındaki üçüncü şahıslarla bu amaçlar doğrultusunda paylaşabilir, BAY.t’ın faaliyet alanıyla ilgili olarak reklam, pazarlama, bildirim ve benzeri faaliyetler kapsamında kullanılabilir, veri tabanlarında tasnif edip saklayabilir, veri tabanındaki verilerden yararlanabilir. Site Sahibi bu kapsamda, site aktivite bilgilerinden, erişim araçları ve browser bilgilerinden de yararlanma hakkına sahiptir.
  • Kişisel Veriler ve verilerin işlenmesi karşısında haklar ile ilgili ayrıntılı bilgiye Site’de yayınlanan Aydınlatma Metni ve Kişisel Veri Politikası’ndan ulaşılabilir.
  • Özel Nitelikli Kişisel Veriler: Site Sahibi, kullanıcılardan yasalar gerektirmediği sürece herhangi bir şekilde ve kesinlikle; ırk ve etnik kimlik, dini/siyasi/felsefi düşünce, fiziksel ya da ruhsal sağlık ve özelikler gibi hassas bir bilgi talep etmemektedir. Bu bilgilerin verilmiş, kaydedilmiş veya ifşa edilmiş olmasından dolayı Site Sahibinin bir sorumluluğu yoktur.
  • Ticari iletişim: BAY.t, siteye veya kendisine iletmiş ya da bir şekilde kaydetmiş/kaydettirmiş olduğunuz iletişim adresinize, elektronik ileti veya ticari elektronik ileti gönderebilir. Ticari nitelikte olsun ya da olmasın, her türlü elektronik iletişim aracılığıyla gönderilecek elektronik iletinin gönderimine önceden izin/onay verdiğiniz kabul edilir. Vermiş olduğunuz izni/onayı iptal etme ve ticari nitelikteki elektronik iletileri reddetme hakkını her zaman kullanabilirsiniz. Ret talepleri BAY.t tarafından en geç 3 iş günü içinde işleme alınacaktır. Ret yolları, göndericisinin BAY.t olduğu elektronik iletilerde gösterilir.
  • Gizlilik ve güvenlik koşullarının ihlali: Site Sahibi, gizlilik koşullarına uyulmaması ya da kuralları ihlal etme girişiminde bulunulması durumunda, ihlal tam olarak gerçekleşsin ya da gerçekleşmesin, sistemde mevcut bilgileri reddetme, içerikten çıkarma, silme hakkıyla birlikte önceden haber vermeksizin kullanıcıların site ve hizmetlere erişimini askıya alma, sonlandırma, üyeliği iptal etme hakkını (zorunlu olmamakla birlikte) saklı tutar. Bu kural, koşulların kullanıcı adına hareket eden üçüncü bir kişi tarafından dolaylı ihlali ya da ihlal girişimi olması durumu için de geçerlidir.
  • Bilgi ve iletişim: www.bay-t.com.tr web sitesinin gizlilik koşullarına ilişkin sorularınız için info@bay-t.com.tr adresine yazarak daha fazla bilgi alabilirsiniz.



Kapat
Danışmana Sor
Kapat