Dijital pazarlama tekniklerinin günden günde çoğalması ve önemini arttırması ile sosyal medyaların gücüde giderek artmaya başladı. LinkedIn de bu sosyal medyaların içerisinde popülerliğini arttıranlardan bir tanesi. Özellikle profesyonellerin kullandığı bir sosyal medya olması ile ön plana çıkıyor. Çalışma ve iş kariyeri açısından bu profesyonellik çok önemli. Bunun içinde LinkedIn’de müşteri nasıl bulunur çok iyi araştırılması lazım. Bununla birlikte iyi bir strateji de gerekiyor. İşte size profesyonel kariyerinizde bir adım olacak fikirler.
LinkedIn milyonlarca insanın kullandığı bir sosyal medya. Birçok profil bu etkileşim havuzunun içinde. Bu insanların çoğunun da profesyoneller olduğunu varsayarsak sizin onlardan ayrılmanız gerekiyor. Kullanıcı sizin profilinize girdiğinde işte güvenebileceğim farklı bir insan demeli.
Bunun içinde profilinizi düzenlerken özgün olmaya dikkat edin. Tabi bunun için profilinizi yığınla bilgi ile de doldurmayın. Yapmanız gereken sadece farklı ve sade olmak. Devamı bundan sonra çorap söküğü gibi gelecek zaten.
Artık sosyal medyaların gücü yadsınamaz seviyeye geldi. Bu sebeple de büyük veya küçük firmalar, bu firmaların yetkili kişileri veya çalışanları sosyal medyada sürekli bir dolaşım halinde.
Bu fırsatları değerlendirmenin en iyi yolu ise etkileşime geçmek. Örneğin bağlantıda olduğunuz kişilerin doğum günlerini kutlayın, gönderilerinin altına fikirlerinizi yazın, yaratıcı fikirler önerin. Bu tarz etkileşimler kullanıcıların kafasında isminizin olmasını sağlayacaktır. Bilinç altında bir potansiyel müşteri kitlesi oluşturuyorsunuz da diyebiliriz.
Reklam ve pazarlamada görsellik her zaman iyidir. Lakin bunu yaparken de hedef kitlenize göre bir hazırlık yapmalısınız ve özgün olmalısınız.
Şunu unutmamak gerek; görsel ifadeler yazılı ifadelere göre daima daha çekicidir. Algıların yönetilmesi açısından da sizi ön plana çıkarabilir. Bu yüzden LinkedIn üzerinden müşteri kitlenize ulaşmak istiyorsanız görselliğe daima özen gösterin.
Sosyal medya kullanımının artık ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Özellikle büyüme çizgisi olan firmalar için adeta bir havuz genişletme çalışması diyebiliriz. Daha fazla kişiye ulaşmanın günümüzde bir numaralı adresi olmayı başardılar.
Burada atlanılmaması gereken nokta ise aktiflik. Tüm sosyal medyalar için geçerli olan bu konu LinkedIn içinde geçerli. Mesela bir yıl süre boyunca hesabınızda aktif olmadığınızda müşteri zaten sizi göremeyecektir. Farklı filtrelemeler ile size ulaşsa dahi uzun zaman çevrimdışı olduğunu için sizinle iletişime geçmek istemeyecektir. Çünkü müşteri için en önemli olan şey zamandır. İstediği şeye bir an önce sahip olmak ister. Bu noktada sosyal medya hesaplarının aktif olarak kullanılması hayati önem taşıyor.
LinkedIn platformu başlı başına bir network ağı dersek her halde yanılmış olmayız. Hedef kitleye ulaşmak için yapmanız gereken şeylerin başında aslında doğrudan onlara ulaşmak yatıyor. Bunun içinde doğru hedef kitle analizi tabi ki çok önemli.
Öncelikle kimlere ulaşmak istediğiniz konusunda bir plan oluşturun. Sonrasında sizinle aynı amaçta olan firmaları keşfedin ve örneklemeler yapın. Doğru hedef kitlenin belirlenmesinin ardından network ağınızı genişletebilirsiniz. Bu da zaten doğrudan doğruya LinkedIn’den nasıl müşteri kazanılır sorusunun cevabı olabilecek bir fikir.
Ve son olarak yapmanız gereken kurduğunuz ağdaki iletişimi sanaldan gerçeğe taşımanız. Size katma değer kazandıracağını düşündüğünüz müşteriler veya firmalar ile iyi ilişkiler edinin. Bunları sadece sosyal medya üzerinden elde etmek zor olacaktır. Bu yüzden müşteriniz olarak görebileceğiniz veya size daha fazla hedef kitlenin yolunu açacak kişiler ile çevrimdışı iletişimler kurun. Kısacası işinizi profesyonelleştirin.
LinkedIn müşteri nasıl bulunur konusunda artık bilgi sahibisiniz. Adım adım kariyer basamaklarını tırmanıp şahsi markanızı veya firmanızı güçlendirebilirsiniz.